Tortell de Reis: a casa també es pot fer

El Tortell de Reis és una de les postres més apreciades per petits i grans. Per a mi és el millor de tota la jornada i em fa molta llàstima només menjar-ne un dia i haver d’esperar tot un any per repetir. Així que a casa en comprem un de ben gros per poder-ne menjar i potser esmorzar el dia següent.

Mai m’havia plantejat fer-lo a casa per por a que sortís una merdeta de tortell i ens en quedéssim sense. Tot això de les masses, les masses mare i els llevats, com que són delicats, sempre acabo matant els pobres bitxes: la massa molt seca o em passo amb la temperatura... Són delicats els llevats. Però em vaig animar quan vaig veure la recepta de “roscón” del tortell televisiu que més segueixo últimament i em vaig decidir, aquest sí o sí faria el tortell a casa, però per si de cas també en compraria.
Aquesta va ser la millor opció (fer-ne, però també comprar-ne) perquè així a la meva pastissera habitual no li va fer pas res vendre’m molt bé de preu unes quantes fruites, faves i reis per posar als meus tortells (meus, en plural, perquè volia anar provant, fer-ne prototips).

Tot seguit us ensenyo com em va anar, però ja us aviso que no vaig fer fotos del pas a pas perquè no em volia desconcentrar ni un pèl. Tampoc copiaré les receptes perquè cap la vaig adaptar als meus gustos, totes són prestades d’altres blocs o webs i trobo més just enllaçar-vos la recepta en qüestió i que la consulteu allà on toca. Doncs ara sí que sí, us presento els meus tortells...

El Tortell núm. 1 el vaig fer amb la recepta del cuiner Sergio Fernández. Va ser la que em va animar a fer el tortell perquè no cal fer una esponja prèvia. Amb una mica de llevat premsat fresc ja en tens prou. Així que si heu fet algun pa senzillet, el podreu fer. Aquest tortell, però, no és dels que porta massapà. La massa queda menys esponjosa i més com un pa, per això és ideal per tallar-lo a la meitat i farcirlo de nata, trufa o crema. Com que era el primer prototip no hi vaig posar gaires esperances, però finalment va quedar ben bo. Tan, que va volar de manera totalment inesperada per mi sense que em deixessin retratar-lo, així que aquest no el veure pas...

El Tortell núm. 2 va sortir al ring amb més força perquè jo també el vaig fer amb més confiança donat que el primer havia anat prou bé. Però aquest cop vaig provar de fer-ne que es pogués farcir de massapà perquè és el tortell que ens agrada a casa. No massapà, no party!
La recepta triada va ser la del pastisser Xavier Canal perquè és molt clara i senzilla de fer, tot i que porta una esponja que s'ha de fer prèviament. A més podeu mirar-vos el vídeo on s'explica claríssimament com fer el farcit de massapà. Pensava que seria més difícil i no, va quedar de luxe, però vaig cometre uns petits errors fruit dels nervis... :)

podeu observar que em vaig passar amb l'espai central,
però em vaig descuidar de posar-hi les fruites i
pintar-lo després que doblés el volum per primer cop,
o vaig fer just abans d'enformar
per això se'm va desinflar bastant
i les fruites van quedar una mica amagades...

tot i així vaig restar força contenta perquè
el massapà em va quedar molt centrat


El Tortell núm. 3 va ser el que millor va quedar perquè vaig posar les fruites i pintar quan tocava. Així la massa va créixer bé i va ser molt molt molt més esponjosa que la segona, però no us penseu que no vaig cometre errors, nooo...

primer pla del Tortell núm. 3, espectacular!

massapà centrat, tot bé, de moment...

però, quasi em moro de riure quan me n'adono
que hi he posat dos reis... ais, els nervis...

i que a una part del tortell,
el massapà va quedar centrat
però a una altra no...

Bé, aquestes han estat les meves aventures fent prototips de tortells abans que passessin els Reis. La veritat és que m'ho he passat molt bé. Us animo a provar-ho perquè trobareu moltíssimes receptes a la xarxa. Trieu la que més us agradi. El que sí us recomano és que visiteu un parell de blocs (aquest i aquest) perquè hi trobareu consells molt molt útils a l'hora de cuinar el tortell i potser us resoldran algun dubte. A mi me'ls van resoldre.
Bon profit, Reis!

Comentaris

BakeOrDie ha dit…
Me parece que no voy a volver a hacer un tortel nunca más!! Menuda birria los míos en comparación!! Los tuyos son espectaculares!!! El segundo es una pasada, si el primero ya superaba a muchos que venden en pastelerías el segundo ya es alucinante!! Me quito el sombrero y te insisto en que deberías hacer más masas porque entre los torteles y los panettones me has dejado flipada!!
Eli Ramirez ha dit…
2 reis, que guai ^^
han quedat molt bé...!
Gemma ha dit…
Ostres, ja ets tota una experta en tortells! A mi també em fa molt respecte, les masses amb llevat són molt complicades de fer a casa...
I per nosaltres, també ha de ser de massapà! I amb dos resi mol tmillor, je je je... ;)
Cuina Cinc ha dit…
T'ha quedat requetebé:))
Et deixo aquest: la veritat és que fins que no estàs a la meitat no ho comences a veure clar:
http://cuinacinc.blogspot.com/2012/01/tortell-de-reis-i-els-reis-mag-dorient.html
Fa temps que tenia en els meus favorits pequeñasaltamontes, no sabia que havia un blog de cuina, m'agrada,
Irisibula ha dit…
Gracias BakeOrDie, es un gran halago viniendo de alguien que se dedica a ello... :P

Eli, sí, va ser divertit. Dos reis, però una corona... :)

Gemma, a mi també em passa això amb les masses, són una mica complicades perquè necessiten molta atenció. Amb massapà, sempre millor, jejeje!

Gràcies per la teva visita Cuina Cinc. Ara mateix em passo per la teva cuina, que segur que hi ha molt de caliu!

Entrades populars