Galetes salades de formatge, pipes i llavors

Des de fa molt i molt de temps tinc enquistat el treball final d'un màster en literatura infantil que vaig cursar fa encara més i més temps. Per què? Perquè em costa posar el punt i final a les coses que m'agraden. El meu treball estudia les diferents propostes al llarg del segle passat i l'actual en vers els productes editorials adreçats als nens amb els temes de la cuina i la gastronomia. Això m'ha portat a analitzar molts llibres i a llegir-me molts articles. I quan crec que ja ho tindré enllestit en surt un de nou que vull incloure a l'estudi o algú publica un article que sembla que hagi de tenir en compte per a la bibliografia. Excuses... m'agrada massa el tema com per deixar-lo estar.

Una de les coses que més m'agraden és haver de provar les receptes dels diferents llibres per veure si realment s'avenen amb els gustos, l'edat i el nivell cognitiu i lector dels més petits. Avui us presento una de les últimes "proves" que he fet. Són unes galetes salades que em van venir molt de gust quan vaig veure la recepta a la revista Cavall Fort on de tant en tant publiquen una secció de cuina per a nens. Són unes galetes molt fàcils de fer i que donen molt bon resultat!

180g de farina - 180g de mantega - 50g de formatge ratllat -
1 culleradeta (de cafè) de sal - 6 cullerades soperes de llet -
grapat de pipes i llavors al gust - 1 ou batut

1. Posem la farina en un bol gran i li fem un clot al mig per posar-hi
la mantega tova, el formatge, les llavors, la sal i la llet.

2. Treballem la pasta barrejant bé tots els ingredients.
Si notem que queda massa oliosa, hi tirem més farina fins que la pasta
no s'enganxi a les mans. Ha de quedar una bola homogènia.

3. Enfarinem un tros de taula i, amb un corró o una ampolla anem
estirant la pasta fins que faci un centímetre de gruix.

4. Podem fer les formes que ens ens agradin: llaços, bastonets, flors...

5. Untem amb mantega una safata per anar al forn i després l'emposinem de farina.

6. Amb ou batut i un pinzell pintem les figures per sobre.
D'aquesta manera quedaran daurades.

7. Ho posem a coure al forn, a 200 graus de temperatura, durant uns deu minuts.

Comentaris

Marina ha dit…
Aquestes són les típiques galetes que me'n menjo una i no paro! Haha. En compro unes semblants per passar el matí a la uni, però ara que tinc la recepta, no tinc excusa! Boníssimes!

Petonets!
Sílvia A. ha dit…
quina bona idea! me les enduré a la feina.

Petons
Núria ha dit…
Que bones!!!!bon any!!
Gemma ha dit…
Amb el formatge i les pipes han de quedar unes galetes salades de vici, per anar picant picant sense para.
Ànims amb el treball de final de màster!
BakeOrDie ha dit…
Que buena pinta! Para la próxima quedada te encargas tu de el pica pica con estas galletas y del postre con unos brownies ;)
Irisibula ha dit…
Ei noies, totes, si us animeu a fer-les, digueu-me com us han quedat i si trobeu que és una recepta prou fàcil per als infants. Així m'ajudeu amb el treball. Jeje, d'això se'n diu "tenir molta barra", jajaja! :)

Entrades populars