Galetes de civada, cacau i nous

Últimament veig civada arreu. És degut a la famosa dieta que sembla que està seguint tothom amb devoció. Un dels ingredients bàsics d'aquest règim és la civada, bé, en realitat és el segó de civada perquè té grans propietats nutricionals, ajuda a regular el nivell de colesterol, facilita el trànsit intestinal i és molt saciant. Jo també faig règim des de fa setmanes, però no segueixo aquesta dieta perquè la meva salut és inestable i no la puc forçar, per tant faig el de tota la vida: menja poc, quasi tot verd i mou-te més.
No em queixo. Funciona, però vas més lent. La meva doctora em va recomanar la civada, en flocs i en segó, per esmorzar o per berenar perquè va molt bé per treure l'ansietat entre àpats i pensant en les galetes que fan a un forn a prop de la feina, vaig buscar receptes per la xarxa i això és el que va sortir...

2 tasses i 1/2 de flocs de civada - 1/2 tassa de segó de civada - 1 tassa de farina integral -
1/2 tassa de germen de blat - 1 tassa de sucre morè - 1 tassa de nous picades (podeu barrejar nous amb panses, nous amb trossets de xocolata... o canviar les nous per allò que us agradi més) - 1 cullerada de cacau en pols - 1 culleradeta de llevat - 1 culleradeta de bicarbonat -
1 culleradeta de canyella en pols - 1/2 tassa d'oli - 2 ous - sal


Escalfeu el forn a 180 graus. Barregeu els ingredients secs: flocs i segó de civada, farina integral, germen de blat, llevat, cacau, bicarbonat, canyella en pols i un pessic de sal.

Batre el sucre i l'oli fins que s'emulsionin bé i agafi la barreja una mica de cos. Afegiu el ous, batiu una mica més. Incorporeu els ingredients secs i barregeu-ho bé amb una cullera de fusta perquè tots els ingredients quedin ben integrats. Incorporeu els extres: nous, altres fruits secs, trossets de xocolata, de fruites...

Poseu a la safata de forn paper d'enfornar o de silicona, feu boletes (jo vaig fer servir la cullera dels gelats) i poseu-les a 4-5 cm de distància, aplaneu-les una mica amb una cullera i ja només cal introduir-les al forn entre 15 i 20 minuts. Quedaran dauradetes. Deixeu-les refredar sobre una reixa i quan estiguin fredes feu una mossegada, ja veureu com són de cruixents.

Com que tenia mitja rajola de xocolata, la vaig fer a trossets i els hi vaig posar a sobre de les galetes abans de ficar-les al forn, però mireu també teniu l'opció de fer-ho amb nabius, com a la recepta original que em va inspirar per cuinar aquestes galetes que més que bones, són boníssimes!

Comentaris

Núria ha dit…
No soc molt de galetes però aquestes així mes rústiques....m'agraden molt...
petons

Entrades populars