Maionesa (Cicle La Cuina del Cesc)

No us ha passat mai que quan intentes fer una cosa i falles, t'obsessiones i per molt que ho intentis no hi ha manera? A mi em passava amb la maionesa. Sí, sí, amb la maionesa, aquesta salsa tan senzilla de fer com muntar un ou amb oli, sal i vinagre? Doncs sí. O em quedava líquida o se'm tallava, etc. En canvi no tinc problemes en muntar un bon all-i-oli a mà.

Quan li vaig explicar al Cesc, el bibliotecari cuinetes de la feina, el tema va passar de la incredulitat total al cachondeíllo desfermat. Finalment em vaig decidir a seguir les instruccions del Cesc (l'home, la maionesa, el mite...) i que com és bastant descregut, n'he fet un vídeo. Pensant que no assoliria el triomf, el vaig titular Fent maionesa #1 però nois, ho he aconseguit a la primera!



Instruccions del Cesc per muntar una bona maionesa:

1 ou a temperatura ambient - 175 ml d'oli - 1 cullerada de vinagre o suc de llimona - sal

Abocar tots els ingredients al vas de la batedora. Introduir la batedora fins al fons i encendre-la. Batre a màxima velocitat. Esperar de 5 a 10 segons abans d'aixecar la batedora. Si cal baixar la velocitat una mica i pugeu i baixeu la batedora fins que tingueu la maionesa ben muntada.

Com a banda sonora del moment maionesa m'he posat la cançó Le festin de Camille que forma part de la banda sonora de la gran peli Ratatouille.
Es veu que el xef ratolí Remy m'ha portat bona sort!


Comentaris

La cuina vermella ha dit…
No crec que en Remy, ni la recepta del Cesc t'hagin portat bona. Ho has d'admetre, són les teves mans, que t'ho dic jo!!
petons.
La cuina vermella ha dit…
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Vanesuky ha dit…
T'ha quedat genial!! Com diu la cuina vermella, les teves mans són increibles i per això t'ha sortit!
Jo sempre faig la de llet, no m'ha fallat mai!

Petonets maca!
bravecoast ha dit…
a casa cuando la hago, si veo que se me va a cortar, le pongo un poquito de agua fria. solo un poquito eh! y se vuelve a quedar espesa. y sin repercusiones en sabor o textura.
trucos de mi madre...

Entrades populars