Taverna basca Irati

La meva família política es pren molt seriosament les celebracions i no van deixar passar el meu aniversari de cap manera. Així que després de passar una nit meravellosa al Reñé, al dia següent vam anar a dinar a la taverna basca Irati, per a mi uns dels millors bascos de Barcelona.

Molta gent no sap que al fons de la taverna hi ha un petit espai que fa de restaurant, molt tranquil i que és perfecte per passar una bona estona en família. Per fer un primer tastet, i mentre miràvem de decidir què demanar de la carta, ens van portar uns aperitius de guindilles i anxoves. I a sobre una amiga de la meva sogra va resultar que dinava unes taules més enllà i ens va enviar una ampolla de cava a la taula. El dinar començava molt bé...

Vet aquí els entrants:

Guindilles i pimientos del padrón a la graella

Ravioli casolà de txangurro amb salsa d'Idiazàbal

una truita de bacallà de sidreria espectacular tant en el sabor com en el gust

I tot i la contundència dels entrants (què voleu, són bascos!), i com que era tot boníssim també vam demanar segons:

Manetes de xai

Magret d'ànec a la graella amb tatin de poma txalaka

Kokotxas de bacallà al pil-pil

Bacallà confitat i napat en salsa verda

Ep, i encara ens quedava espai, però no gaire, així que cap a les postres, totes casolanes, de cap!

Degustació de totes les postres en versió mini

arròs amb llet

Goxua, un pastís típic basc fet amb pa de pessic, nata i crema pastissera

Sorbets variats

I a la sortida, sabent que necessitaria ben bé tres hores per digerir tot el dinar, encara em vaig mirar els pintxos de la barra. Llàstima que no vam poder arribar una mica abans al restaurant per haver-ne menjat uns quants... El proper cop no en faltaran!

Taverna basca Irati

Comentaris

Anònim ha dit…
Ostres Iris!
Quina bona pinta tot plegat i quines postres!!
Per cert per molts i molts anys.
M'alegro de veure que continues actualitzant el bloc, se't trobava a faltar! Espero que vagin molt bé les opos.
T'espero pel meu bloc també, que de fet em vaig animar a fer-lo des que vaig descobrir el teu!

Felicitats de tot cor.

Sílvia
La cuina vermella ha dit…
Per molts i molts anys! i ànims que ja queda menys per les opos.
petons.
ChetoCheta ha dit…
JOOOO Iris vuleve a poner recetassss!!!!!
Irisibula ha dit…
Gràcies a tots pels ànims, sembla mentida com ens pugem la moral els blogcuiners entre nosaltres! Cheta, no seas ansiosa, que tenía muchas cosas que colgar aún...

Entrades populars