Calabaza, que no es poco

“Calabaza, se acaba un nuevo día y como todas las tardes quiero despedirme de ti. Quiero despedirme de ti y darte las gracias una vez más por seguir aquí con nosotros. Tú que podrías estar en la mesa de los ricos y los poderosos, has elegido este bancal de un pobre viejo para dar ejemplo al mundo. Yo no puedo olvidar que en los momentos más difíciles de mi vida, cuando mi hermana se quedó preñada del negro o cuando me caparon el hurón a mala leche, sólo tú prestabas oídos a mis quejas e iluminabas mi camino. Calabaza, yo te llevo en el corazón.”


La “Oda a la Calabaza” és una de les escenes més precioses de la pel•lícula Amanece que no es poco, un cant preciós (i surrealista a la vegada) que ens el podem fer nostre per congratular-nos amb la pagesia consumint els productes locals, però també un dia com avui per dedicar-lo a aquelles carbasses que iluminen el nostre camí, com la @ioteruelo que em va canviar la vida convertint-me en ‘amanecista’. Perquè ja fa deu dies que va morir José Luis Cuerda i les carbasses seguim plorant.
.
Sofregiu carbassa i ceba pelades i tallades. Cobriu amb brou o aigua. Deixeu coure fins que la carbassa sigui tendre, apagueu el foc. Quan hagi temperat, tritureu. Salpebreu. Podeu afegir espècies al gust: gingebre, nou moscada, cúrcuma... També podeu amorosir amb nata o llet. Perquè la carbassa és generosa i molt versàtil.
.
Quines són les vostres combinacions preferides per cuinar crema de carbassa? .
Que tingueu un bon dia, carbasses!

Comentaris

Entrades populars