Infografia alimentària

Els exercicis escolars que recordo amb més nostàlgia eren els de crear conjunts i subconjunts. Els recordeu? Sí, home, eren aquells que havies d'agrupar conceptes per categories i sub-categories ja establertes.
Més endavant també em van apassionar els esquemes i organigrames com a instruments organitzatius de la informació i quan vaig arribar a la facultat i vaig descobrir els tesaurus i les taxonomies, ja va ser el súmmum. 

Durant el temps d'estudiant aquesta predisposició pels esquemes i organigrames em va facilitar moltíssim aprovar els exàmens. Eren tan concrets que semblaven arbres genealògics. Les infografies són el cosí visual dels antic esquemes, amb grafismes abstractes o figuratius es pot representar la informació i és força fàcil d'assumir-ne el coneixement.

Ara que ja sabeu una altra dada que configura el meu frikisme extrem, admeto que tinc una carpeta al pc on guardo tot d'infografies que em criden l'atenció. L'he de passar a pinterest, que això de les carpetes ha passat a la prehistòria... Segur que després de fer una ullada, no pensareu que sóc tan rara, espero!

Una esplèndida representació dels diferents estris que fem servir per cuinar, The Splendiferous Array of Culinary Tools feta per Pop Chart Lab on en trobareu d'altres molt xules, com la de les cerveses o els martinis, però també en fan de boníssimes sobre cultura pop, com la dels súper poders. Me les compraria totes! 

Fabio Rex és un artista gràfic brasiler i a banda de les il·lustracions precioses que fa, també crea unes infografies genials. La sèrie dedicada als combinats és molt gran, la seva obra també la podeu comprar.

L'agència Lesstudi ha creat una sèrie d'infografies sobre els plats típics de diferents ciutats i les diferents varietats pel que fa als ingredients que podem trobar a cada recepta. Inspirada per aquesta sèrie, la dissenyadora gràfica Sorelys Liendo va crear una infografia sobre el plat més representatiu de la cuina veneçona: l'arepa.

I què me'n dieu d'aquesta infografia que explica al detall tots els elements que conformen un cupcake i les seves variants? La parella d'artistes Allen Hemberger y Sara Wilson la van fer per a una amiga fanàtica d'aquests dolços.

Si necessiteu saber quin és el "pie" que s'ha de cuinar durant les diferents estacions de l'any, aquesta és la vostra infografia. Genial! La vaig trobar xafardejant a pinterest i malauradament no en sé l'autor.

I si el que necessiteu saber és el maridatge ideal per als diferents tipus de formatge, el Cheese Wine Pairing que ens proposen a Match my wine, és el gràfic en forma de formatgets ideal (chist!)

Va, i ja per acabar, que me n'adono que m'estic fent pesadeta amb el tema, sabíeu que es pot saber quin tipus de persona ets per les teves preferències a l'hora de combinar els ingredients clàssics d'un sandvitx? Això és el que va determinar un estudi després d'entrevistar a milers de dones i així ho han reflexat a Great British Chefs.

Si feu una cerca a la xarxa, veureu que les propostes són interminables. Vigileu perquè podeu esdevenir-ne addictes, com jo. Però no em direu, que algunes propostes són també molt decoratives...
Ja heu embogit per la infografia o per causa de la meva bogeria per la infografia??? :)

Comentaris

Gemma ha dit…
I coneixies el foodpairing.com?
És genial, segur que t'agrada ;)
Irisibula ha dit…
Ostres, sí, és boníssim, el vaig descobrir investigant sobre el llibre "Enciclopedia de los sabores". El coneixes? És molt recomanable! :)

Entrades populars