Onigiris a Dudua

Diumenge vaig tenir l'oportunitat d'assistir al curs d'Onigiris que van organitzar Duduà i Mogu Takahashi. Aquesta és la crònica fotogràfica que vaig fer...

Els onigiris són boles d'arròs farcides de peix, verdura o carn, tenen una forma triangular (generalment) i són un equivalent japonès al nostre entrepà de mig matí o mitja tarda. Fas un mos i et quedes ben tip. L'arròs per fer els onigiris es condimenten amb furikake, una preparació seca feta amb ingredients secs o deshidratats. N'hi ha de diferents sabors com miso, salmó, ou, vedella, verdures...

... per fer els onigiris:
cal rentar l'arròs amb força aigua fins que aquesta surti transparent
deixar-lo reposar uns 20 minuts en la mateixa proporció d'aigua que d'arròs
es cou fins que estigui covat per al nostre gust, més aviat pastós però que es pugui manegar
el condimentem amb el furikake que més ens agradi
i si som principiants millor posem un film damunt d'un plat
i la quantitat d'arròs (com per fer una bomba petita)

el farcit de l'onigiri depen una mica de vosaltres
la Mogu ens va preparar un farcit amb tonyina en conserva (sense oli) i una mica de maionesa
i ja només es tracta de tancar el film al voltant de l'arròs i donar-li la forma a l'onigiri
no us desespereu, amb la pràctica anireu agant traça per fer formes més xules
ja només ens queda embolicar-lo amb un tros d'alga nori

els dos onigiris de l'esquerra són els que vaig fer jo... els dos estan molt enfadats
ja veieu que amb unes tissores i alga nori es poden fer onigiris ben curiosos
i si li afegiu colorant sense sabor a l'arròs, encara seran més flipants

I com que ens van sobrar matèries primeres i encara teníem un raconet a la panxa, doncs la Mogu ens va ensenyar a fer makis i sense l'estoreta de bambú!

Va ser una tarda ben entretinguda i profitosa!!!

Comentaris

Eli Ramirez. ha dit…
Quina monada de foto (la que surten tots amb les cares) ^_^
CRIS ha dit…
Es superdiver fer-ne, jo sempre en faig amb la meva neboda ens ho passem pipa!.
Ptnts
Nolihodiguesaningu ha dit…
fa poc temps que segueixo el teu blog, pero m'agrada molt i els onigiris m'ha semblat un plat molt interesant,si em veig en forces l'intentaré fer a casa, moltes gracies per compartir-ho!
Anònim ha dit…
M'encanta el teu bloc, he arribat de casualitat buscant caldos vegetals i ja me l'estic posant als favorits!!
Irisibula ha dit…
Sí, que és divertit fer-ne noies.
Guillem, Jordi, gràcies pels vostres comentaris. Espero que us quedeu per la meva cuina... :P

Entrades populars