HEMC#45 Magdalenes de la Yaya Rosa

Ja són un parell les cites que m'he perdut del HEMC per culpa del poc temps que m'està deixant el màster per cuinar, però aquest cop arribo a l'hora gràcies a una coincidència: que la setmana passada plogués moltíssim i em vingués de gust fer les magdalenes de la meva àvia i que la Su escollís com a tema central del mes de juny els plats que cuina/cuinava la nostra mare.

En el meu cas he escollit una recepta de la meva àvia perquè va ser el meu referent femení i culinari durant la meva infància. A casa cuinava el pare i els caps de setmana quan anaven a ca la iaia era ella l'encarrega dels pots i les cassoles. He de dir, però, que ara que ja sóc gran ma mare s'hi ha posat amb ganes i força als fogons i cuina uns plats deliciosos, com els seus famosos macarrons amb xistorra dels diumenges. Per cert mama, si m'escrius un mail amb la recepta la faré i la penjaré també!

12 ous - 1/2 kg de farina - 1/2 kg de sucre - ratlladura d'una llimona - 1/2 l d'oli fregit amb una pell de llimona i ja fred - 1 culleradeta de bicarbonat (opcional)

Es deixata l'oli amb la farina i es baten les clares a punt de neu. Els rovells es barregen bé amb el sucre; es barreja tot i després es posa en papers per a madalenes i al forn suau fins que estiguin daurades. Si volem que la massa pugi més es pot afegir una culleradeta de bicarbonat.

Aquesta és una recepta que cal fer-la diverses vegades fins trobar-li el truc, com a mínim això em va passar a mi. També admet múltiples variacions com per exemple afegir-hi essències o altres ingredients com trossets de xocolata o fruita. Anar provant i anar menjant!

Comentaris

La cuina vermella ha dit…
Jo també tinc una iaia Rosa!!! la meva no em fa magdalenes tan bones com les teves (em fa una escudella i carn d'olla que es per treure's el barret).
Fantàstic post Iris, molts ànims amb els estudis.
Muac.
Maria ha dit…
Iris, m'ha agradat molt la idea de fregir l'oli amb pell de llimona, super aromatic!!

Les provare de fer!!
Núria ha dit…
Iris t'han quedat molt be, molt curios lo del oli fregit...provaré de fer-les.
petons
Irisibula ha dit…
Veig que a tots us ha semblat molt curiós lo de l'oli. A mi també em va passar el primer cop, no us podeu imaginar com estava el paperet on la meva yaya tenia apuntada la recepta... tot ple de taques olioses!
Bé, ja m'ho direu si les feu...

Vermells, moltes gràcies pels ànims, sou els millor, trobo molt a faltar les trobades blocaires i saludar-vos, a veure si acabo ja el màster!!! :)
Su ha dit…
Molt bona la teva recepta, m'encanten les madalenes! Moltes gràcies per participar al hemc.
Visc a la Cuina ha dit…
Quines magdalenes més guapes! Acabo de descobrir el teu blog, segueixo mirant...

Entrades populars