HEMC#36 Gyoza

Vaig anar per primera vegada a un restaurant japonès amb els meus pares fa deu anys. No sé si a Barcelona ja n'hi havien molts de restaurants japonesos o no, crec que era quan començaven a ser descoberts per la majoria. Reconec que la idea d'anar-hi em va estremir una mica pels estereotips que tots tenim al cap sobre el menjar japonès i en general per tot allò que ens és desconegut, però sempre recordaré aquell àpat com un dels millor que he fet mai a la vida per la sensació tan agradable de sorpresa en descobrir una cosa que t'és tan aliena i que a l'hora et meravella.

Fui por primera vez a un restaurante japonés con mis padres hará unos diez años. No sé si en Barcelona ya habían muchos o no, creo que era cuando empezaban a ser descubiertos por la mayoría. Reconozco que la idea de ir a un japonés no me entusiasmó mucho por los estereotipos que todos tenemos metidos en la cabeza sobre la comida japonesa y en general por todo aquello que nos es desconocido, pero siempre recordaré aquel ágape como uno de los mejores que me he metido entre pecho y espalda de toda mi vida, por la sensación tan agradable de sorpresa al descubrir una cosa que te es ajena y que a la vez te maravilla.

Uns dels plats que em va agradar més van ser les gyoza (tot i que originàriament és un plat xinès), una espècie de crestes que ara ja tots coneixem i admetem, però que quan les van portar a taula em van extranyar força. D'ençà, sempre que torno a un japonès me les demano, sempre, sempre, sempre! Així que aquesta és la meva aportació al HEMC#36!

Uno de los platos que más me gusto fueron las gyoza (aunque su origen es chino), una especie de empanadillas que ya todos conocemos y admitimos, pero que cuando las dejaron en la mesa me extrañaron bastante. Desde entonces siempre que voy a un japonés me las pido, ¡siempre, siempre, siempre!

fulls de gyo-ka - 200 g de carn picada de porc- 1/2 manat de cebes tendres picades- 1/2 col picada - 2 alls tendres picats- 1 culleradeta de gingebre ratllat- 1 ceba picada- 1 culleradeta de salsa de soja - oli de sèsam

obleas de gyo-ka - 200 gr de carne picada de cerdo - 1/2 manojo de cebolletas picadas - 1/2 repollo picado - 2 ajos tiernos picados - 1 cucharadita de jengibre rallado - 1 cebolla picada - 1 cucharada de salsa de soja - aceite de sésamo

Poseu en un bol la carn picada, la col, l'all tendre, la ceba tendra, la ceba picada, el gingebre i la de salsa de soja. Barregeu-ho fins que la mescla quedi homogènia.
Farciu els discos de massa amb la mescla de carn picada i pinteu el voltant amb una mica d'aigua. Tanqueu-la ajudant-vos d'una forquilla. Després poseu una miqueta d'oli en una paella i afegiu-hi les crestes.Quan estiguin daurades, afegiu-hi aigua, tapeu la paella, abaixeu el foc i deixeu-les coure al vapor. També es poden coure directament al vapor, però jo prefereixo daurar-les abans a la paella des que ho vaig veure a en Jaimie Oliver, i em va encantar!

Poned en un bol la carne picada, los ajos tiernos, la cebolleta, la cebolla, el jengibre y la sansa de soja. Mezcladlo hasta que la mezcla sea homogénea.
Poned una porción de la mezcla en el centro de las obleas y pintad el borde con un poco de agua. Cerradlas ayudándoos de un tenedor. Después poned un poquito de aceite en una sartén y añadid las empanadillas. Cuando estén doradas, añadid un poco de agua, tapad la sartén, bajad el fuego y dejad que se cuezan al vapor. También se pueden hacer directamente al vapor, pero yo prefiero dorarlas antes desde que se lo vi hacer a Jaimie Olivier, ¡y me encantó!

hemc 36 - cocina asiática y oriental

Comentaris

Núria ha dit…
Iris, a mi la primera vegada...em van resultar una mica extranya, però al tastar-los em va encantar. No es una altre cosa que un tipus de ravioli..però a vegades ens frena lo desconegut, veritat??

Núria
acelgafeliz ha dit…
Hola!

Acabo de conocer tu blog a través de HEMC y me gusta mucho.

Me encanta cocinar y creo que voy a poder sacar muchísimas ideas de por aquí!

gracias!
Irisibula ha dit…
Núria: la primera vegada que vaig veure aquesta mena de crestes em van donar una mica de repelús, però va ser tastar-les i meravellar-me, ara sempre me les demano. Felicitats pel HEMC36!

Acelgafeliz: gracias a tu comentario acabo de entrar en tus blogs y ¡me han encantado!

Entrades populars