Bar Velódromo

Després d'unes merescudíssimes vacances (perdoneu per la desconexió total durant l'agost) torno amb moltes ganes de seguir compartint gastroanècdotes i receptes amb tots vosaltres. Sembla mentida la quantitat de colla que ens visitem els uns als altres, oi?

Voldria començar explicant-vos el que va ser el primer dia de les vacances, el del meu aniversari. Com ja em té acostumada l'Advocat, tenia preparat tot un seguit d'aconteixements ben especials i comptava amb un sopar, però no comptava amb un dinar al meu estimat Velódromo. Després d'un passeig llarguíssim (vam donar una bona volta perquè jo no sospités la destinació) ens van trobar de cara amb el renovat Velódromo i amb tota la família política a dins, esperant-nos.

Fa sis anys que van començar les obres d’aquest local mític de la ciutat i confesso que em moria de ganes de treure el nas per veure com havia quedat. Així que em vaig endur una alegria suprema quan la meva sogra ens va reunir a tota la família per celebrar el meu aniversari al Bar Velódromo. Si encara no us hi heu acostat, us puc fer l’espieta i dir-vos que el billar original encara hi és, el grafisme de la façana també resta intacte, el mobiliari ha estat restaurat i la meravellosa barra de fòrmica i acer segueix tan esplendorosa com sempre.

El servei del Velódromo segueix com sempre, tot i que la cuina no està oberta 24 hores, però sí des de les 6 del matí fins a les 3 de la matinada, així que si acabeu la festa us podreu prendre un bon cafè (també el seu mític cafè fet amb sifó), unes torrades, una xocolata, i si us passeu a mig matí podreu degustar des de les seves clàssiques ostres acompanyades amb un bon vermut passant pels calamars a la romana amb una Moritz, o si el que voleu és un àpat ben nostrat trobareu un ampli catàleg de plats de la gastronomia catalana de tota la vida.

Nosaltres vam començar amb unes braves i un plat de coca de Llavaneres amb tomàquet

uns calamars a la romana

i van seguir una vichyssoise d'estiu

entremesos El Velódromo
(us els recomano al 100%, l'ensaladilla és excel·lent)


esqueixada de bacallà amb tomàquet i olives negres

salmorejo sevillà amb sorpresa

esqueixada amb moixama i olives

fideus a la cassola

pollastre del Penedès Pota Negra amb samfaina a la menta

tripa a la catalana

arròs d'olla valenciana

i per acabar, jo em vaig demanar un
pa, xocolata, oli i sal
que estava per llepar-se els dits, literalment!

Vaig gaudir d’un dinar boníssim, però hi hauré de tornar ja que el billar va estar ocupat tota l’estona i el pis de dalt el tenien tancat i vull seguir tafanejant!

Si no heu tingut oportunitat d'anar al Velódromo us el recomano moltíssim. És un local entranyable ple d'història que ha conservat l'esperit obert i acollidor, on pots anar a prendre't un cafè, unes braves o unes ostres. Tothom hi té el seu lloc. Cal felicitar la Moritz, que n'és la nova propietària, i el Carles Abellán, que porta el timó, perquè han fet una feina excel·lent. Una meravella!

Comentaris

Gemma ha dit…
Benvinguda de nou després de les merscudes vacances!
No he anat mai al Velodromo, però m'apunto la teva recomanació ;)
CRIS ha dit…
JO també em vaig arrivar a l'Agost per nostàlgia i sobretoto pel edifici que resta intocable però em decepcionar el menjar i havia tan soroll que no podia sentir el que em deien, les taules per sopar estàven molt enganxades també i senties les converses dels altres.
Suposo que tindré que anar un altre vegada per cualificar millor la cuina.
un petó
Anònim ha dit…
bueno, no falta de res...
faré un visista, segur!!

Salutacions
Jorge
http://pocohecho.wordpress.com/
Rosita ha dit…
Hola! Com han anat les vacances? Gràcies per la info sobre el Velódromo. Ni hi he anat encara (al nou). Hi vaig passar per davant dissabte al migdia i era ple com un ou!
En canvi, aquest estiu em van servir les teves infos sobre el Baffetto i el Giolitti... Genials! Cert que el Giolitti era car (en taula, però és que estàvem tan cansats!), però ens vam fotre un homenatge! I m'hi vaig comprar els seus boníssims biscotti per al viatge de tornada a l'avió...
Com que de vegades et dic de descobriments que faig per Barna, he vist una botiga molt xula al carrer Provença, de rambla Catalunya al passeig de Gràcia, ara no me'n recordo com es diu, però és de cuina, clar.

Uf! Sempre m'enrotllo més del compte... Perdó...

I gràcies!!!!
illetapitita ha dit…
M'apunto la recomanació !
Salut!
MªJose-Dit i Fet ha dit…
Que bo!!! m´ho apunto per si algun dia puc anar-hi...petonets

Entrades populars