A la mère de famille

Baixant del Café des 2 moulins vam arribar fins al carrer Faubourg Montmatre i al número 35 es troba una de les botigues gourmands més meravelloses del món, A la mère de famille. Quasi corrents vam baixar perquè es feia tard i no ens volíem perdre la visita.

Aquesta confiteria és la més antiga de París. Es va fundar el 1761 i només l'aparador ja et fa tremolar les cames. El seu catàleg compta amb més de 800 articles que van des dels caramels clàssics de tota la vida als vins i licors més reputats, i el 99% dels productes són dolços.

Les seves especialitats són la xocolata, i en concret els bombons à l'ancienne i les pastilles i rajoles, de diferents varietats, barrejades amb fruits secs...

... els massapans amb múltiples formes, com aquests que imiten la millor viennoisserie francesa com el pain au chocolat...

... les galetes, les mels, les melmelades, els vins i licors dolços...

... una gran profussió de productes a una botiga més aviat petita, i tota aquesta oferta més aviat mareja perquè t'ho menjaries tot. A més a més el negoci conserva el mobiliari antic, les dependentes van vestides de vint-i-un botons i et despatxen a l'antiga: vaja que et serveixen i després et cobra una noia que s'asseu dins un petit espai que s'assembla a una taquilla de cinema.

No em vaig poder resistir i em vaig comprar una capseta de bombons clàssics que més aviat semblava la d'una joia, i és que en realitat els quatre bombons eren joies, però gastronòmiques...

La intenció era menjar-ne un cada dia, però què voleu... va ser impossible!

Comentaris

Gemma ha dit…
A mi tampoc m'haurien durat gaire aquets bombons...
Anònim ha dit…
No recordo haver provat aquests bombons...
La cuina vermella ha dit…
Iris, aquest post m'ha recordat el conte de la caseta de xocolata... quina passada de botiga, i quines delicies, quina manera de salivar, per deu!!
Irisibula ha dit…
Què bé que us hagi agradat perquè la botiga val molt la pena. Apropeu-vos-hi si aneu a París! I Oriol no siguis tan rancuniós, home...
xaro ha dit…
Com que me’n vaig a Paris al Octubre, prenc bona nota i segur que hi trec el nas...i compro!!
Ptnts
Xaro

Entrades populars