Tea room sandwiches

Un dels meus primers records gastronòmics va esdevenir durant unes vacances d'estiu a Mojácar, Almería. Quan ens llevàvem al matí i sortíem de l'hotel amb els pares sempre anàvem a esmorzar a una cafeteria que es deia La Copa, regentada per un matrimoni anglès, d'aquests que fugen del fred i la pluja per instalar-se a Andalusia. Allà vaig descobrir els "tea room sandwiches" uns petits entrepans de pa de motlle de diferents classes, però sempre utilitzant ingredients barrejats amb salses o cremes espeses.

L'altre dia a ca ma mare em va venir aquest record i la felicitat que m'envaeix quan ho recordo i el seu marit, el gran chef Rafa, ens en va preparar uns quants amb tonyina, ceba i maionesa. Uns dies després, veient el solet que queia a la terrassa de casa meva no em vaig poder resistir i en vaig fer més i ben a gust que ens els vam menjar a sota el parasol...

pa de motlle una mica torrat - una llauna de tonyina - maionesa - una ceba petita - salmó - rúcula - crema de formatge - salmó fumat (les quantitats són à volonté...)

Cal tallar el pa de motlle a quarts i torrar-lo lleugerament perquè agafi consistència i color. Per a la varietat de tonyina: tallar a daus molt petits la ceba i barrejar-la amb la tonyina també feta a miques i tantes cullerades de maionesa com vulgueu. Per a la varietat de rúcula i salmó: barrejar la rúcula tallada amb la crema de formatge i teniu l'opció de barrejar-hi salmó fumat també tallat o posar-lo per sobre a rodanxes. Jo ho vaig fer de la segona manera, però també ha d'estar deliciós de la primera.

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola Iris!
Quant de temps! Quina alegria de llegir-te!
Aquests entrepans deuen estar boníssims, provaré de fer-los dimecres que tinc amics a sopar. Per cert he gaudit tant del teu blog que m'he aventurat a fer-ne un jo! L'adreça és http://cuinetes.bloks.cat si mai tens una estoneta i t'hi vols passejar amb farà molta il·lusió!

Espero que ja tinguis connexió a internet i ens puguis continuar explicant cosetes!

Fins ben aviat!
Irisibula ha dit…
Hola Sílvia! Moltes gràcies pels teus comentaris. Ara mateix em passo pel teu bloc i m'hi suscric per estar al dia de tots els escrits que hi pengis! Salut!
Gemma ha dit…
Je je je, tinc uns amics que no van tenir telèfon fixe fins que el veí es va protegir la línia :)
A veure si vas sovint a la biblio i ens penges noves receptes de les vacances... ben tornada!

Entrades populars