La crema a "De moment, tot va bé", d'Andreu Martín

 


"El dia 19 de març, Sant Josep, el tiet Pepín i la tieta Consuelo ens convidaven a casa seva a menjar una gran paella. Formaven una parella molt divertida. Tenien dues filles molt maques, la Carmen i l'Ángeles, de la meva edat, que resultaven el principal atractiu de la festivitat. A mi m'agradava molt viatjar en taxi amb la tieta Consuelo perquè, cada vegada que ella hi pujava, exclamava amb un dramatisme molt còmic: <<¡Lléveme a Infanta Carlota con carretera de Sarriá, pero por el amor de Dios, que tengo dos hijas!>>.

Ella comentava sovint, tot assenyalant despectivament el tiet Pepín (tots enteníem que era broma): <<Si no m'hagués casat amb aquest, jo ara seria la Sara Montiel>>.
Després de la paella, aquell dia de Sant Josep no podia faltar la crema tradicional, i aleshores la meva mare, la tieta Estela i la tieta Lolita insistien perquè la tieta Consuelo cantés La Maredeueta, un deliciós cuplet de la Concha Piquer."
*
Per al club de lectura juvenil de la biblioteca, he tornat a un dels autors fetitx de la meva adolescència, l’Andreu Martín, i cercant els seus llibres que em faltaven per llegir, he descobert les seves memòries que m’havien passat completament desapercebudes. I ai, com les estic gaudint!
*
📖 De moment tot va bé
✍️ Andreu Martín
🏆 Premi Gaziel de Biografies i Memòries 2015
📚 RBA / La Magrana
ℹ️ 9788482648095

Comentaris

Entrades populars