Cruix (Have a cruix on you)

Divendres passat era l'encarregada de triar el restaurant per a una celebració especial que enguany era un punt més especial. Els menú i local escollits havien de ser un embolcall perfecte, i sense haver cobrat encara la nòmina! Pintava missió impossible, però al repassar l'excel de restaurants pendents i ja visitats (sí, sóc així de 'freak') em va venir al cap la meva idolatrada Piu Martínez dient-me "¡¿Cómo, querida, qué aún no has ido a Cruix?! ¡No te puedes perder su menú degustación!". L'excel m'indicava que la Mónica Escudero n'havia escrit un article molt elogiós, així que es podria dir que ambdues ja havien triat per mi.

I no s'equivocaven! Confesso que amb aquestes línies estic traint una màxima que procuro complir sempre que puc: esperar per donar la meva opinió sobre un restaurant després d'haver-lo visitat un parell de vegades. Però a Cruix ho vam passar tan i tan bé, que no me n'he pogut estar. 

La proposta al migdia és molt temptadora: el menú degustació a 28€, un menú especial migdia a 15€ i la carta. Totes tres opcions estan basades en l'oferta bistronòmica de platillos de qualitat i assequibles. Les meves expectatives eren altes per les opinions rebudes i les informacions llegides sobre l'experiència professional del xef Miquel Pardo (Abac, Canalla Bistró, Gresca...).

D'inici, molt bona rebuda per part del servei de la sala. Ens agraeixen que haguem trucat per informar que arribarem amb retard (problemes amb el transport públic), "només faltaria" responem. Ens asseuen a una taula petita, per a dos, els que som. Cap queixa, però certament el local és petit i les taules estan molt a prop entre elles. A mi és un tema que m'estressa una mica, però ja són manies meves.

El menú degustació comença amb unes anxoves amb saladura casolana, sobre pa carasau i salsa holandesa. Les anxoves, fermes, amb un punt de sal molt suau, lligant a la perfecció amb l'holandesa.

Tot seguit, una amanida de cirerols escabetxats, amb crostonets i germinats. La combinació és senzilla però tan efectiva. A cullerades ens vam recomanar que ens la cruspíssim i una altra ració m'hagués procurat. Em va entusiasmar tant la vinagreta (emulsionada de mostassa), que vaig demanar un parell de consells per reproduir el plat a casa. Boníssim.

Xurros de bacallà amb escuma d'all-i-oli. La temptació de demanar-ne més va ser molt present. Els xurros eren lleugers així com l'escuma.

De les croquetes de 'pato Pekín' destaco la cremositat excelsa de la beixamel en contraposició amb l'arrebossat súper cruixent. Delicioses. Molt apropiats el toc de picant i la menta que equilibraven el plat aportant frescor.

Hummus de pèsols amb cremós d''asadurilla'. L''asadurilla' és un plat típic de la cuina castellana fet amb menuts de xai. Una manera original de presentar la cuina de menuts.

Tartar mexicà de corbina amb guacamole i xipotle, ceba i un punt de coriandre, acompanyat de 'totopos' casolans. Amanit a la perfecció.

Espàrrecs carbonara 100% cuina. Els espàrrecs verds al dente, amb una escuma de rovell, deliciosa, coronada per unes làmines finíssimes de panxeta. En aquest plat vam diferir el meu acompanyant i jo. Ell no és gaire partidari la textura escuma a les salses i amb ou encara menys. Jo que sóc una boja del rovell líquid, no vaig tenir cap problema.

I va arribar l'arròs de gamba 'al ajillo'. Molt suau (durant la tarda no el vam tenir present a la boca en cap moment) i els punts de cocció de les gambes i de l'àrròs, clavats. El socarrat, tremendo. El van deixar a taula amb la paellera i dues culleres i del mateix recipient ens el vam menjar. Em vaig quedar amb les ganes de tastar l'arròs de pollastre i carbassó que van degustar a la taula del costat.

A les primeres postres, Curryoset, em vaig mostrar reticent: gelat de coco amb curri verd, mango i un toc picant. El coco no m'entusiasma gens però val a dir que l'equilibri de sabors era excel·lent. El punt picant era més que un punt, però per a mi no va ser un problema. El conjunt era molt refrescant.

Dia trist a la plata, van ser les segones postres. Cremós de xocolata i caramel amb cucurutxo. Cruixent, cremós, dolç. Ideal per als amants del postres no tan exòtics com l'anterior. 

I amb un tallat vam posar punt i final a una experiència molt satisfactòria a Cruix, que recomano sense cap reticència. Té molt de mèrit aconseguir tirar endavant la seva proposta gastronòmica en un espai tan reduït. Fantàstic el servei, atents, però cordials i propers. La relació qualitat preu és espectacular. Bravo!

CRUIX. c/Entença, 57. 688 973 732.

Comentaris

Entrades populars