Els altres panellets

Aquest matí a la cua de la Pastisseria Escribà un avi la mar d'entranyable m'ha preguntat quins panellets pensava comprar. Jo li he contestat que em delia pels de formes i gustos estranys. Ell només volia comprar-ne de pinyons. Li he fet veure que els de crema catalana feien molt bona pinta i m'ha donat la raó. Finalment s'ha emportat una safata de panellets de pinyons i sis panellets d'aquests estranyots de crema catalana. Encara m'agradaran! m'ha dit quan ha marxat.

elCuquito i jo hem fet una ruta per quatre establiments ben dolços i hem comprat aquells panellets que més ens han cridat l'atenció perquè els de pinyons i ametlles són molt bons, però en menjarem segur, així que tastem-ne d'altres. A veure si encara ens agradaran i es tornaran tradicionals i tot...


A Escribà ens hem quedat els panellets de crema catalana i els de llimona amb merenga. També els panellets en forma de ravioli farcits de poma, plàtan, albercoc i figa. Tots boníssims, però el de llimona... Ummmmmmm...


Tot seguit hem enfilat per Urgell fins a la Pastisseria Ochiai, que tot i elaborar rebosteria japonesa també tenen productes de pastisseria catalana. I ben bons, que l'any passat van guanyar el Premi al Millor Croissant de Mantega. Bé, el croissant no és català, oi? Però ja m'heu entès... Aquí hem triat els panellets de yuzu (cítric japonès, per cert com s'escriu en català?) i de te verd. Gens dolços i molt potents de sabor, genial!


Hem tombat per Aragó fins arribar a La Pastisseria. Quin bé de Déu d'establiment. M'he hagut de posar les mans als ulls, per no veure la filera de pastissos i pastissets que tenien a l'aparador. Avui veníem en missió panellet, però es fa difícil no comprar una rosa o una cirera. Els panellets de cirera, mojito i gianduja han estat els escollits i a casa ha triomfat el de mojito! Un altre, un altre!


Però el panellet dels panellets l'he comprat a La Donuteria, al carrer Parlament. Establiment de pro que segur que ja coneixeu i si no, ja veureu quin post estic preparant. No puc avançar-vos gaire però sí que us diré que m'hi he passat tot l'estiu. Estic completament enamorada dels seus donuts, dels seus farcits, dels glassejats, però sobretot de la creativitat que es gasten. Un exemple? 
El DOnellet: un donut farcit de pralinè d'ametlla, glassejat d'ametlla, teula de pinyons i una pipeta de moscatell per apretar just abans de menjar i que el farcit en quedi  impregnat. Déu meu nostru senyoooor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Si sou a Barcelona encara teniu temps per tastar-lo avui i demà! Us he avisat.

I vosaltres, quins panellets mengeu a casa?

Comentaris

Gemma ha dit…
uau, quin recull tan espectacular!
A casa mengem els de pinyons, per això em sembla genial el què has fet, descobrir els panellets diferents i estranys que ens proposen les pastisseries.
El de yuzu el voldria tastar segur!!!!

Entrades populars