Rosquillas listas

Fa unes setmanes es va celebrar la festivitat de San Isidro a la capital del regne. Durant uns quants anys, quan no vivíem sota una crisi que no s'ho carregués tot, ens reuníem una trentena de persones a Madrid per fer una selecció de la millor collita que havia donat el país en literatura infantil. Eren trobades molt profitoses pel que fa al coneixement, però també en matèria gastronòmica doncs a Madrid es menja de vici. 
Una de les coses que sempre em portava cap a casa era una capsa ben variada de rosquillas: de les "tontas", de les "listas" i de les de "Santa Clara".
Com que enguany no he anat a Madrid, no n'he pogut portar, però no volia deixar els meus companys de feina sense res, així que m'he animat a fer-ne i aquest ha estat el resultat!

Adaptació de la recepta de VelSid

Massa: 150g farina integral, 150g oli, 150g d'ous
Almíbar: 400g aigua, 200 gr de sucre
Fondant: 200 g de sucre glas, 10 g de suc de llimona, 85g d'almíbar

Per a la preparació de la massa, junteu els tres ingredients i amasseu durant 20 minuts aproximadament. Jo ho vaig posar a la kitchenaid i em va anar la mar de bé. Obtindrem una massa fina i homogènia, però a l'hora densa.

Escalfem el forn a 200 graus amb escalfor a la part superior i inferior. Introduim la massa dins d'una màniga pastissera i anem fent rosquillas a sobre d'una safata de forn vestida amb paper o qualsevol altre dels mètodes habituals. Cal deixar un bon forat perquè es tancarà una mica quan augmenti de volum.

Enfornem les rosquillas durant 10-12 minuts, fins que s'hagin daurat. Mentrestant posem l'aigua i el sucre dins d'un cassó per fer l'almíbar. Quan bulli ho deixem coure durant 10 minuts. Tanquem el foc i ho reservem.

Quan treiem les rosquillas del forn i hagin perdut temperatura, les submergim en l'almíbar i les depositem sobre la taula de treball.

Preparem el fondant posant el sucre glas dins d'un recipient que després ens sigui còmode per banyar les rosquillas, afegim l'almíbar calent, el suc de llimona i batem fins que obtinguem un fondant lleuger.

Banyem les rosquillas pel fondant i deixem que s'assequin una mica i tornem a repetir el procediment tants cops com vulguem.

Quan el fondant s'hagi assecat i estigui cruixent ja podrem menjar-nos les rosquillas. Jo no vaig poder esperar tanta estona perquè les havia de portar a la feina, però van agradar moltíssim igualment! :)


Comentaris

Gemma ha dit…
Ostres, no sabia que hi hagués tanta varietat de rosquillas!
Aquestes fetes al forn m'agraden molt més que no pas fregides.
Segur que els teus companys de feina han quedat ben contents ;)
Cuina Cinc ha dit…
T'han sortit molt bé. Les rosquilles són bones de totes les maneres.
Et deixo l'enllaç del post que vaig dedicar a les rosquilles!!:
és una de les entrades amb més exit:
http://cuinacinc.blogspot.com.es/2012/04/rosquilles-de-lantonia.html
Bon cap de setmana!!
Irisibula ha dit…
Sí, Gemma, la varietat és extraordinària. Jo no me'n canso mai!
Cuina Cinc, ara mateix passo a xafardejar!!! :)

Entrades populars