Ara ve Nadal!

Que restin només cinc dies pel Nadal i a casa encara no haguem sentit aquest esperit nadalenc, és donat per dues raons:
  1. ens trobem en plena mudança i vivint entre dos pisos, per tant no tenim decoració nadalenca, tot són caixes arreu, i...
  2. el meu amic Gustavo em va convidar a participar a l'especial Nadal de la revista Educación y Biblioteca, escrivint un article sobre llibres de gastronomia típica d'aquesta època i a preparar-li unes quantes receptes, per tant a finals d'octubre (que era la data de lliurament) ja ens vam menjar els plats tradicionals.
Així que només puc dir-vos que gaudiu molt de totes les menges, que no us atipeu gaire i que si encara en teniu ganes, prepareu aquests torrons i aquest panettone que vaig fer jo per a l'article.

De tota la vida, les postres nadalenques no han estat gaire la meva passió. M'agraden, però no m'emocionen bojament. Potser és perquè quan arriba l'hora de menjar-ne, estic tan tipa que ja no em venen de gust. Però en tot cas, mai faig un lleig a uns bocinets de torró del dur i del tou...

Torró tou
250 gr mel - 100 gr sucre - 350 gr ametlles móltes - 1 clara d'ou - pell de llimona - canyella

En una paella fonem la mel. Quan estigui líquida, afegim el sucre i movem fins a obtenir un caramel suau. Treiem del foc i afegim la clara d'ou batuda. Movem.
No patiu si apareixen grumolls, és la clara que es cou per l'escalfor. Hem de seguir movent bé, millor amb unes varilles. La barreja començarà a fer-se de color claret i els grumolls es desfaran.

Tornem a escalfar la barreja fins que es faci més espesa, llavors afegim la pela de llimona i la canyella. Incorporem bé i afegim l'ametlla. Barregem amb decisió amb una cullera de fusta perquè la massa sigui ben homogènia.

Ho aboquem a un motlle rectangular (jo vaig confiar en el fuster del meu barri que me'n va fer uns motlles amb restes de fusta), folrat amb paper de forn i ho apretem ben fort. Es pot tapar i afegir-hi un pes perquè quedi ben compacte. Ho deixem reposar cinc hores abans de servir.

Torró dur
150 gr mel - 100 gr sucre - 250 gr ametlles torrades i pelades - 1 clara d'ou - sucre llustre (segons gustos) - hòsties

Muntar la clara d'ou lleugerament i afegir el sucre llustre a poc a poc. Reservar.

Fondre la mel en una paella. Quan sigui líquida afegim el sucre i movem fins obtenir un caramel suau. Treiem del foc i afegim les ametlles barrejant-ho bé. Afegim la clara d'ou. Movem bé i deixem temperar, però no pas fins que sigui fred.

Ho aboquem a sobre d'unes hòsties, retallades en forma rectangular o deixant-les rodones, estirant-ho bé per tot l'espai i tapar amb una segona hòstia.

El Panettone no és una menja nadalenca de casa nostra però s'ha fet tant popular que ara ben bé tothom en consumeix i amb la falera que tenim tots per les masses de pa fetes a casa, és molt sovint que la gent en faci. Jo us recomano la proposta de la Cris, és un èxit assegurat!

I si encara teniu més ganes de menjar Nadal, mirem enrera a tot el que portem publicat...

Comentaris

ChetoCheta ha dit…
Alaaa que ricoo! Me podrías dejar el molde del turrón?? voy como loca por pillar uno!!

Anaïs
www.tartascaseras.com
La cuina vermella ha dit…
Bé, malgrat que ara mateix estiguis colmada de capses de mudança, nosaltres et fem arribar els millors desitjos per a tu i l'advocat. Mil petons reina.
Irisibula ha dit…
Anaïs, en cuanto lo saque de la caja (adivina en cuál está) te lo presto.

Gràcies Vermells pels vostres desitjos. Que el 2011 encara sigui millor que el 2010!

Entrades populars